Що вибрати? Переваги онлайн-освіти

шкільна онлайн-освіта

Ось вже як другий рік поспіль онлайн-освіта дітей стає нам все ріднішою. Пандемія внесла свої корективи у наш повсякденний ритм життя. І перед нами – людьми 21-го сторіччя – постає вибір: пристосуватись і йти далі або постійно дорікати.

Як ви відреагуєте, якщо ми скажемо, що дана ситуація у світі стала чудовим каталізатором для глобальних змін у стилі навчання? Досить довгий час ми бачили, що система освіти має купу недоліків та невирішених питань. І ось прийшов час для великих змін!

Ми – JAMM School – чудово розуміємо, що відмовитись від традиційного бачення освіти непросто. Нам комфортніше та спокійніше приймати звичні речі. Тому розставимо все по поличках і розберемо плюси та мінуси віртуальної освіти.

Ну що? Почнемо з переваг освіти за екраном?

Наведені нижче переваги відчує на собі кожна родина. Вони не залежать від віку дитини, однаково стосуються дівчат та хлопців.

Чудова можливість виявити слабкі та сильні сторони дитини

Навчання на платформах для освіти допомагає побачити реальну ситуацію, в яких предметах дитина орієнтується чудово, а яким слід приділити більше уваги. Чому? Тому що дитина вчить те, що їй самій цікаво. В такі моменти стає зрозуміло, що далеко не завжди вчителі винні в нелюбові дитини до певного предмета, а всього лише в учня немає зацікавленості. 

JAMM School чітко впевнена, що всі діти розумні та обдаровані, потрібно лише знайти їх сильні сторони та працювати над ними. 

«Одне знати, а інше здати». Усе навчання у нашій онлайн школі просякнуте цією фразою, адже потенціал дитини потрібно направляти у правильне русло.

Віртуальна освіта дає можливість батькам прослідкувати за дитиною і визначити, наскільки уважна вона під час навчання. Можливо, неуважна чи незібрана, не може сфокусуватися, тому це негативно впливає на фінальний результат. Проблемні точки слід не лише виявляти, але і відразу почати над ними роботу. Ось і перший бал на користь віртуальної освіти, адже вона дозволяє виявити проблеми, які раніше були приховані.

планування в дистанційній освіті

Підібрати під себе комфортний ритм навчання

Вдома дитина почуває себе спокійно та впевнено, адже на неї нічого не тисне. На дитину не чиниться тиск та навантаження по швидких термінах виконання завдань. Дитина сама контролює скільки часу їй варто виділити на кожен предмет. Вона сама приймає рішення до якого уроку необхідно докласти більше зусиль, а на залишений час займатись іншими справами. Дитина автоматично відчуває себе більш дорослою, адже, в порівнянні з традиційними школами, вона сама задає ритм і ставить рамки, а не орієнтується на шкільний дзвоник. Таким чином, у досить молодому віці формується орієнтація у часі та відчуття відповідальності за його використання.

Повторення матеріалу – запорука якісного засвоєння

Досить часто дитина боїться перепитати у вчителів ще раз пояснення матеріалу. Це і зрозуміло, адже у відповідь на таке запитання можна почути купу неприємних слів у свою адресу, і бажання поглиблюватись у навчання відразу зникає. У онлайн-освіті це не є проблема: дитина має можливість прослухати урок стільки разів, щоб того було достатньо для закріплення пройденого.

Весь матеріал відкритий для дитини 24/7, і вона має до нього постійний доступ.

Погодьтеся – це надзвичайно зручно у будь-який момент мати можливість освіжити в пам’яті правила, формули, схеми. Це робить навчання не лише зручним, але і безумовно результативним. Не можна не згадати про зручність занять, яка дає можливість використовувати презентації, відеоресурси та аудіофайли. Завдяки цьому будь-коли можна зупинити урок, відмотати на незрозумілий момент, переслухати. В епоху технологій відкинення інновацій для освіти – це видобування вогню при наявності сірників.  

Знижується психічна і фізична напруга

Відсутність ранніх підйомів є приємним бонусом як для батьків, так і для школярів. Дитина має можливість прокидатись повним сил та енергії, вливатися у навчання без хронічної втоми. Ба більше, не потрібно витрачати зайвий час на дорогу до школи.

Складно, коли немає настрою або погане самопочуття – все одно потрібно відповідати біля дошки, підтримувати хороші стосунки з однокласниками. Крім того, вдома ще чекає:

  •  домашня робота, 
  • допомога батькам,
  •  додаткові класи,
  •  багато  іншого.

Після цієї купи справ не залишається часу ні на що. «Дистанційка» змінює звичний режим дня і тим самим зменшує кількість стресу для школярів. До того ж завдяки економії часу, у дитини з’являється достатньо вільних годин для інших справ. Також лікарі наголошують, що при навчанні вдома діти значно рідше хворіють: обмежується кількість контактів з інфікованими у суспільстві.

Суперсила самоосвіти або новий етап дорослішання

Навчитися вчитися – це не просто тавтологія. Це вміння, яке допоможе протягом усього життя. На зміну школі прийде університет, далі робота, і, звісно, скрізь вміння самоосвіти є надзвичайно важливими. Тому чим швидше його укорінити у свій світогляд, тим краще і для школяра, і для батьків. Багато хто переконаний, що у недалекому майбутньому процес навчання стане постійним. Тому у нашого покоління учнів є можливість прокачати це вміння, і якраз віртуальне навчання у цьому надзвичайно допомагає. 

Оцінки тепер об’єктивні

Погодьтеся, кожен проходив або через свідоме заниження оцінок, або був частим свідком сварок з вчителями на цьому фоні. В таких випадках складно об’єктивно дати оцінку ситуації, адже грає роль людський фактор. Безперечно, потрапивши в таку ситуацію, батьки мають можливість побути присутніми на декількох уроках. Будемо відвертими – майже завжди такі ситуації залишаються невирішеними, а кожен з учасників конфлікту при своїй думці.

Дистанційна й віртуальна освіта з’являється, ніби рятувальний човен для традиційної системи навчання, яка потопає. «Об’єктивно та справедливо» – ось так лаконічно можна її описати.  

Чому? Електронній системі претензій не пред’явиш. Ми вважаємо, що автоматизована перевірка знань – це чудово, адже школяр виконує завдання, і батьки мають змогу відразу спостерігати за прогресом дитини в навчанні. Також існує варіант контролю виконання завдань, що містить коментарі вчителів – це теж дає своє об’єктивне розуміння про коректність поставленого балу.

проблеми дистанційної освіти

Підводні камені дистанційного навчання 

В кожної медалі 2 сторони, тож і навчання в Інтернеті має свої вади, які можна нівелювати завдяки чіткій організації процесу. Від тих, кто проти дистанційки зазвичай ми чуємо такі доводи.

Обмежена соціалізація

Досить велика кількість знать, які ми отримуємо з раннього дитинства, відбувається через, так зване, навчання в одне одного – взаємне навчання. Відчуття себе частиною певної соціальної групи – надважлива складова формування як для дітей, так і для підлітків. У навчанні за монітором вони можуть бути позбавлені цього.

У звичному нам житті діти навчаються працювати в команді, вирішувати конфліктні ситуації, що стаються між ними, і тим самим йде процес формування взаємин один з одним. Під час дистанційного навчання з’являється менше можливості отримати soft skills, які є важливими для всестороннього формування дитини, як особистості. 

Проте, JAMM School точно знає як ефективно заповнити недостачу соціалізації для дитини. 

Потрапивши до нашої школи, дитина вливається в команду, частиною якої вона буде до закінчення школи. Протягом навчання ми працюємо над соціальними проектами, що допомагають дитині краще проявити свої сильні сторони та своєї команди, навчитися розвивати і застосовувати їх на практиці. Впродовж навчального року для дітей проводяться щомісячні апдейти (зустрічі школи онлайн), а влітку мають змогу проводити час зі своїми новими друзями в таборах JAMM! Тому відсутність соціальної сторони – це точно не про нас.

Життя за екраном

У більшості шкіл навчання триває з раннього ранку і до години 14-15, а потім діти відправляються на додаткові заняття, спортивні групи. «Завдяки карантину», школярі були змушені годинами сидіти перед монітором, а це, звісно, має негативні наслідки на здоров’я очей. Якщо навіть брати до уваги перерви на фізичну активність і відпочинок. Офтальмологи рекомендують дітям знаходитись за екранами гаджетів не більше 2-3 годин на добу. Ба навіть, після навчання монітор стає платформою для відпочинку – це вже стало для багатьох звичкою, а для деяких і залежністю. Беручи все це до уваги, час за екраном гаджетів збільшується в декілька разів.

Враховуючи всі ці реалії, лікарі непокояться і нагадують, що ще не сформований організм дитини не пристосований до такого одноманітного навчання. Для зміцнення він потребує постійних різноманітних фізичних навантажень. Зі свого боку ми постійно працюємо з дітьми для їх зацікавлення здоровим образом життя. 

Крім того, вдома дитина постійно відволікається на іграшки, домашніх улюбленців чи, можливо, з кухні повіяло ароматами маминого борщу. Самоорганізуватися  в таких умовах може бути складно тим більше якщо ми говоримо про дітей молодшого віку. В одній і тій же кімнаті вони граються, сплять, навчаються вдень. Не можна не наголосити, що це може бути складно психологічно знаходитись весь час в одних і тих же «декораціях». Нелегко зібратися та направити всю енергію та увагу на нову формулу з алгебри. Саме тому ми проводимо виїздні сбори для батьків та навчальні вебінари, які допоможуть дитині вчитися з задоволенням. 

Батьки або безперервний контроль

Велика кількість батьків навіть без появи в житті дистанційного навчання були помішані на тотальному контролі свого чада. А тепер ще й обставини так склалися. Старші можуть занадто контролювати та перевіряти, що і як робить дитина, перепитувати, як просувається задача, відразу перевіряти правильність виконання вправ. Батьки часто наполегливо вимагають від дитини ідеального результату, а якщо щось їх не влаштовує – змушують переробити і показати їм ще раз. Деякі взагалі просять дітей не сідати за навчання і вправи без їх нагляду. Звичайно, наміри батьків лише хороші, адже все аби поліпшити результати учня, проте зазвичай це лише шкодить.

Життєво необхідно підтримувати дитину, адже зміна формату навчання для неї теж, як і для вас, є великим стресом та навантаженням.

Для по-справжньому ефективного онлайн-навчання діти повинні бути відповідальними, вміти планувати день і бути на «ти» з часом. Також важливим фактором, що позитивно вплине на успішність, буде постійне акцентування батьками на сильних сторонах дитини та віра в неї.

Занадто мало практики

Ні для кого не секрет, що всі ми по-різному сприймаємо і засвоюємо інформацію. Існують різні види інтелекту: 

  • лінгвістичний,
  •  логіко-математичний, 
  • візуально-просторовий, 
  • міжособистісний, 
  • кінестетичний, 
  • музикальний, 
  • натуралістичний 
  • внутрішньоособистісний. 

До речі, у JAMM School діти проходять тест на визначення двох провідних інтелектів, що під час навчання допоможе зробити пріоритетність предметів. Дослідження підтверджують, що вагома частина дітей – це кінестетики, для яких практичний досвід є ключем до засвоєння знань. В багатьох онлайн школах, як правило, не існує практики – одні лише дані, які потрібно якось обробити й засвоїти. І добре, якщо вчитель відповідальний і намагається якісно пояснювати тему. Але нам відомі випадки, коли дітям лише говорять місця з підручника по певній темі, і вони самі мають проходити матеріал. Більшість дітей не буде індивідуально просити у вчителя пояснення незрозумілої теми. Як наслідок – прогалина у предметі.

Це одна з причин чому ми додали в программу проекти, де діти зможуть розвивати практичні навички.  А оцінити ефективність навчання ви завжди зможете за реальними відгуками наших учнів та їх батьків.

Відсутність лідера з авторитетом і атмосфери навчання

Аби навчатися ефективно дитині необхідна людина, якій би вона довіряла і в присутності якої б не боялась помилитись. Ця людина повинна бути здатною створити безпечну атмосферу для навчання, формувати і підтримувати єдність класу, бути своєрідним психологом та наставником. Проте, коли діти сидять на онлайн-уроці з вимкненим відео, складно налаштувати дітей на атмосферу затишного класу. Особливо це потрібно розглядати в комплексі з непідготовленістю сучасної системи освіти під онлайн. Іншими словами це можна назвати «перефарбований офлайн». Найгірше, коли зв’язок зникає і вчителя чути або уривками, або якість відео не на достатньому рівні для якісного навчання. Все це разом формує кінцевий результат навчання, і, на жаль, він може бути не найкращим. Тому ми пропонуємо послугу супервайзера, який завжди допоможе дитині не лише у навчанні, а й побудові дружніх відносини з іншими учнями.

Державні школи до цього часу ще не визначились з найбільш ефективним методом переходу з офлайн в онлайн

Більшість вчителів все ще не дають позитивної відповіді на запитання про якість навчального процесу нового формату. Їх занепокоєння зрозуміле, адже більшість з них дійсно була не готова до таких кардинальних змін. Найбільш ця проблема актуальна для вчителів старшого віку. З іншої сторони, для тієї частини, яка постійно використовувала можливості диджиталізації, процес зміни формату став легким та м’яким. 

Будемо щиро надіятися, що батьки, які стикнулися з  вищезгаданими проблеми, зможуть дати інтернет-освіті ще один шанс. Адже, як ми говорили на початку, пристосуватись і йти далі або постійно дорікати. Вибір за нами!